kväll i mars

Den här veckan åker jag åter till mitt älskade Frankrike! Jag längtar så det värker i hela mig. Det är så ofattbart mycket saker som skett sedan jag skrev senast samtidigt som allt bara går på rutin. 
 
På sportlovet körde jag standup, först i Karlstad, sen i Örebro och sist i Stockholm. Åkte till huvudstaden på torsdagen, sov lite varstans och hade det himla mysigt faktiskt. Jag är lite efter i skolan för tillfället, det har jag väl egentligen varit hela läsåret men har förstått att jag inte har mer än ett par ynka veckor kvar av skola nu innan jag slipper den föralltid! 
 
Jag har spelat in radio, inte bara en gång utan två och är numera en del utav Tankesmedjan på P4. Kommer dock inte kunna vara med nu i veckan då jag som sagt åker till mitt favoritland, till mitt vackraste Taizé.
 
Sen går jag i skolan en vecka, därefter åker vår klass till Berlin i fem dagar, jag går i skolan ca fyra veckor varav en av dem är produktionsvecka - helt utan vanliga lektioner - och sen åker jag till Ibiza. Innan dess ska jag ha hunnit skriva gymnasiearbetet och alla inlämningar som ligger på kö. Och spela in lite mer radio. 
 
Orkar inte ens oroa mig just nu. Det löser sig! Jag syns mycket på media och blir kallad komiker. Just nu lever jag min dröm samtidigt som jag bara vill slippa delar av den. Jag är så trött på att stoppas av skolan, att det skapar hinder snarare än möjligheter. Jag är färdig där nu! Vill få satsa mer på min karriär, som jag faktiskt håller på att bygga!
 
<><><>
 
Jag och Sofia har också bestämt att vi två ska ut och backpacka! Jag kommer därför flytta hem till mina föräldrar ett halvår nu när jag tagit studenten. Jobba arslet av mig på ålderdomshemmet, på radion, inom standupen och kanske också som lite personlig assistent (om tiden finns) för sen i januari 2017 har vi som mål att ge oss iväg. Upptäcka Asien, Sydamerika, kanske lite Australien och Sydafrika. Vi vet egentligen inte så mycket. Båda vill väldigt gärna se Indien och Indonesien. 
Allmänt | |
Upp